Oslovte konkrétní společnost

Víte, co chcete, a máte připravené kariérní portfolio? Je na čase oslovit společnost.  

Jak reagovat na nabídku z inzerátu

Pokud jste narazili na nabídku konkrétní pozice, ve většině inzerátů najdete kontakt, na který můžete v případě zájmu odpovědět. I tady ale můžete zvýšit svoje šance díky několika radám:  

  • Neotálejte s přihlášením
    I přesto, že většina inzerátů má určenou dobu, po kterou sbírají uchazeče, a nemělo by se tak stát, že bude pozice uzavřena dříve. Mohou personalisté začít s pohovory ještě v době, kdy inzerát stále visí. Může se tak stát, že najdou svého favorita už během prvních dní. Vzbudit zájem pak může být mnohem těžší.
  • Průvodní dopis nerovná se motivační dopis
    Jedná se o častý omyl. Průvodní dopis je text, který uvádíte do těla e-mailu. Měl by obsahovat pozdrav a stručnou informaci o tom, proč píšete. Motivační dopis by měl být obsáhlejší a taky konkrétnější.
  • Životopis a motivační dopis zašlete v pdf
    Ideálně s vaším jménem v názvu souboru, pdf zajistí, že se vám po otevření nerozhodí formátování. Stejně to platí i v případě, že se na pozici hlásíte prostřednictvím přihlašovacího formuláře. 

TIP!

Většina typů e-mailů obsahuje vychytávku, díky které dostanete upozornění na chybějící přílohu v případě, že do těla e-mailu napíšete, že v příloze zasíláte dokument. Nestane se vám tak, že pošlete e-mail bez přílohy, což je jedno z nejčastějších nedorozumění.  

Zvyšte své šance na úspěch

Největší šanci na úspěch při oslovování společnosti máte, když odpovídáte na konkrétní nabídku. Není to ale jediná cesta, jak se k pozici dostat. V případě, že hledáte něco specifického nebo je o podobné pozice velký zájem, vyplácí se být aktivní. Jak to udělat, abyste zvýšili své šance? 

  • Oslovujte konkrétní osoby
    Možná to bude chtít trochu detektivní práce, ale rozhodně se vyplatí najít kontakt na konkrétní osobu. Může se jednat o někoho z HR, ale i vedoucího oddělení. Rozhodně tak, zvýšíte šanci, že si e-mailu někdo všimne, než když jej pošlete na obecnou info adresu.
  • Zaujměte už v průvodním dopisu 
    O rozdílu mezi průvodním a motivačním dopisem jsme psali výše. V případě, že neposíláte e-mail na vypsanou pozici je průvodní dopis velmi důležitý. Měl by vzbudit takový zájem, aby si adresát chtěl otevřít přílohu s vaším životopisem a na konec vám i odepsat.
  • Poptávejte v první polovině týdne
    Je obecně známé, že nejvíc práce člověk udělá v první polovině týdne, kdy má dost energie po víkendu a současně ještě není zaměstnán myšlenkami na víkend nadcházející.
     

TIP!

Moderní doba oslovování na přímo přeje. Využijte LinkedIn a oslovte zaměstnavatele přes něj. Můžete se tak poptat po volných pozicích, prezentovat svoje zkušenosti a připravit si tak půdu pro zaslání životopisu. Buďte odvážní, lidé jsou na oslovování přes LinkedIn zvyklí a možná se vám dostane odpovědi rychleji než e-mailem.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info