Masarykova univerzita - logo

Práce v Customer Care je odrazovým můstkem pro kariéru s jazyky

25. 5. 2017, Autor: Hana Cukrová, copywriter KC MU

Jak využít jazykové znalosti naplno a získat díky nim práci? To už ví účastníci Industry ShowCase: Kariéra s jazyky v Customer Care. Zástupci šesti firem jim 11. dubna na půdě FF MU vysvětlili, co obnáší práce v Customer Care a jak se v ní mohou profesně rozvíjet. O uplatnění studentů a absolventů ve vybraném oboru diskutovali zaměstnanci ABSL, Comdata Czech a.s., Infosys, Kiwi.com, Notino, Zebra Technologies a proděkanka fakulty Jana Horáková.


Ve dveřích se pozdravíte s kolegou z Portugalska, u kávy prohodíte pár slov francouzsky, vyřídíte pár telefonátů a e-mailů v angličtině a na obědě se posadíte ke známým z Německa a Ruska. Představujete si takto své budoucí pracovní prostředí? Pak je pro vás zaměstnání ve vyjmenovaných firmách to pravé.

Například ve společnosti Notino se domluvíte až 13 jazyky, v Zebra Technologies osmi a v Infosys více než dvaceti. Také na pracovištích dalších firem rozhodně nebudete mluvit jen česky, zaměstnanci v Customer Care v České republice jsou totiž z více než 30 % cizinci.

Práce v tomto oboru je zejména o komunikaci, nejen s kolegy, ale zejména s klienty, kteří potřebují pomoc. Musíte být připravení na e-mailovou konverzaci, chat anebo telefonáty.

Co vám firmy nabízí?

Smysluplnou práci. „Když pasažérovi uletí letadlo, on mi zavolá a já mu zajistím jiný let a on tak stihne svatbu své sestry, tak zažiju hero effect, protože jsem mu pomohla,“ vysvětlila Veronika Bleson z Kiwi.com.

Pomoc klientům je základem Customer Care.


Pomáhat klientům můžete v rámci různých typů úvazků. V Kiwi.com lze pracovat na poloviční úvazek o víkendu, ale i v týdnu a pracovat budete na směny, což znamená, že můžete využít i noční služby. Notino také nabízí směny v týdnu i o víkendu a po zaučení možnost pracovat z domu. V Infosys pak fungují klasické denní směny, případní zájemci ale mohou jít do práce i v noci nebo o víkendu.

Naopak v Zebra Technologies se pracuje pouze ve všední dny. V Comdata Czech a.s. pak máte možnost se na časových možnostech domluvit podle studia. „U brigádnických úvazků jsme hodně flexibilní a směny se domlouvají týden dopředu,“ potvrdila Veronika Šocová z Comdata Czech a.s.

Co musíte umět?

Podmínkou pro získání práce je znalost cizích jazyků. Čím více jich ovládáte, tím lépe. Od jejich počtu se totiž odvíjí výše platu. Například společnost Kiwi.com vám za angličtinu nabídne plat 23 tisíc hrubého, pokud ale ovládáte i španělštinu, nabídka bude o 2 tisíce vyšší a tak dále.

Ve většině firem se plat pohybuje mezi 20 až 26 tisíci hrubého. Odměny a bonusy jsou samozřejmostí. Kromě peněz navíc získáte i další výhody, jako jsou stravenky, kartičky do posilovny, jazykové kurzy zdarma a další.

A jak vypadá přijímací řízení?

Základem je dobrý životopis a připravte se na telefonický rozhovor v cizím jazyce, který otestuje vaše znalosti. Dále u většiny firem projdete pohovorem a dalším písemným testem z jazyka. V tomto kole například v Zebra Technologies strávíte část pracovní doby s některým z vašich budoucích kolegů a uvidíte, jaká je náplň jeho práce.

Tipy, jak zabodovat u pohovoru:

Na pozici v Customer Care můžete nastoupit bez předchozí praxe i zkušeností. Přesto je několik schopností a dovedností, se kterými můžete svého budoucího zaměstnavatele zaujmout. Hlavní je, aby bylo zřejmé, že o práci stojíte a že jste z ní nadšení.

„Aby měl nějakou iniciativu, byl pro práci trochu zapálený a dělal ji rád. Je důležité, aby mu pracovní prostředí vyhovovalo. Je to pro ty, kteří rádi pomáhají lidem a potkávají lidi jiných národností,“ popsal Vojtěch Kalmár z Infosys.

Zmíněnou iniciativu by ale uchazeč neměl předstírat, stejně jako znalosti. Experti nedoporučují si na pohovor dopředu připravit odpovědi na dotazy podle internetových pouček. „Je důležité vědět, že uchazeč je takový, jak se prezentuje. A protože je základem komunikace, je nutné, aby jen neseděl a každou odpověď jsme z něj nepáčili,“ vysvětlila Jana Kalová ze Zebra Technologies.

Pro zaměstnavatele je důležité, abyste byli týmoví hráči.

Je vysokoškolský titul podmínkou?

Není. Ale většina zástupců firem se shodla na tom, že je vizitkou uchazeče. Vnímají jej jako důkaz toho, že je schopný se učit novým věcem. Například Jana Kalová ze Zebra Technologies přirovnala dokončenou vysokou školu k dokončenému projektu.

Titul je dokladem toho, že umíte analyticky uvažovat, že si dokážete zorganizovat svou práci a splnit ji.


Pokud takové dovednosti ovládáte, jste pro firmy ideálním uchazečem. Navíc máte spoustu možností se po zaučení dále rozvíjet. „Mohou pokračovat do výše i do šíře. Vypracují se v rámci oddělení, mohou být specialisty i team leadery a mohou se přesunout i do jiného sektoru,“ doplnila Kateřina Pojerová z Notino.

Proč začít právě v Customer Care?

  • Jako první pracovní zkušenost je pro vás odrazovým můstkem k dalším pozicím.
  • Máte příležitost se rozvíjet v oboru, který studujete a prakticky si otestovat svou znalost jazyků.
  • Zlepšíte si své měkké dovednosti, zejména komunikační a analytické schopnosti.
  • Máte možnost se dále vzdělávat a naučit se další jazyky.
  • Vaše práce nebude nesmyslná, budete pomáhat lidem.
  • Naučíte se pracovat v týmu a jednou můžete tým i vést.
  • V rámci firmy se můžete později dostat i do jiných oddělení, například logistiky, marketingu nebo IT. Je jen na vás, kam to dotáhnete!


Akci Industry ShowCase: Kariéra s jazyky v Customer Care pořádalo Kariérní centrum MU ve spolupráci s Filozofickou fakultou MU. Akce se konala v úterý 11. dubna 2017 na FF MU.


Pokud máte zájem o uplatnění v oblasti Customer Care, zaregistrujte se na kariérním portálu JobCheckIN a najděte ideální pracovní nabídku přímo pro Vás!

Hlavní partner